פנסי קסם

 

בשנות הארבעים והחמישים צייר לואיזאדא סדרות ציורים בשחור-לבן לסרטי "פנסי קסם" של מרדכי ארם. ארם היה נודד בין גני ילדים עם מכונת הקרנה, מספר את סיפוריו ומלווה אותם בציוריו של לואיזאדא. הילדים חיכו בכליון עיניים לבואו של "הדוד פנס-קסם".

יצירת פנסי הקסם היתה בכמה שלבים - ראשית ישבו ארם ולואיזאדא וחילקו את טקסט הסיפור לסצנות מדוייקות. לאחר מכן אייר לואיזאדא בדיו שחורה את הסצנות ואז צולמו האיורים בזה אחר זה על סרט. לעיתים, כדי להוסיף עניין, נצבעו הסרטונים בצבעי זכוכית מיוחדים. בכל סרט היו כ-30-40 איורים. הארכאיות הטכנולוגית הזו משתלבת היטב עם הדמויות התמימות, המככבות בסיפורים ועם הפשטות של אותם הימים.

בשנת 1988 נערכה באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים תערוכת איורים לספרי ילדים ובמרכזה הוצגו "פנסי הקסם". התערוכה הוקדשה ללואיזאדא. "בחרנו להקדיש את התערוכה ללואיזאדא מכמה סיבות", אמרה איילה גורדון, מנהלת אגף הנוער, "האחת כמותית, רוב האיורים לפנסי הקסם נעשו על ידו. השנייה איכותית, האיורים שלו, לדעתי, היו הטובים ביותר מבחינה מקצועית, והשלישית, היסטורית או נוסטלגית, איוריו משקפים את התקופה שלפני קום המדינה והשנים הראשונה למדינה. לכן זו גם מחווה לתקופה זו".
(מתוך "ימי הקסם האחרונים", כתבה של טלי תמיר בעיתון "כל העיר")
לקריאת הכתבה המלאה

 

  דוגמאות מאיוריו של לואיזאדא בפנסי הקסם
 
 
  כושי ונושי מעשה בכובעים של פורים הנרקיס
 
 
   
 
דליה בת השומר

שלושת הדובים
חצו של יורם
 
 
   
   הקש על התמונות לתמונות נוספות מתוך פנסי הקסם  
     

                                 

חזרה אל   יצירותיו של לואיזאדא


 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


  אם ברשותך יצירות נוספות, או מידע אחר הקשור ללואיזאדא, נשמח ליצירת קשר    ♦    054-2123400     ♦     צרו עמנו קשר     ♦     דף הבית
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Contact us     ♦     Homepage     ♦     e-mail: osnatelkabetz@gmail.com     ♦     Phone: +972-54-2123400  
 
לייבסיטי - בניית אתרים